Deze website maakt gebruik van cookies

Deze website gebruikt cookies. Door gebruik te maken van deze website, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies.

Sluiten

Doordraaien als autoschadeherstelbedrijf in corona-tijd

Gepubliceerd: 18-09-2020

De coronaperiode is voor elk bedrijf een vreemde periode geweest. Ieder bedrijf heeft aanpassingen en veranderingen moeten doorvoeren. Ook wij van ASN SchadeCentrum Rotterdam moesten nieuwe gewoonten aanleren en onze werkzaamheden aanpassen. Deze aanpassingen worden door onze opdrachtgevers gewaardeerd, wat onze partnership onderstreept. Een kijkje achter de schermen.

Aan het werk

Op het moment dat de coronamaatregelen werden aangekondigd, was er nog voldoende werk dat gedaan kon worden. De periode die daarna zou gaan aanbreken, was echter onzeker. Toch gingen we gestaag door met ons werk. In overleg met grote opdrachtgevers, met name leasemaatschappijen, konden we berijders benaderen voor het maken van een afspraak voor reparatie en herstel. Op deze manier hebben wij al onze medewerkers aan het werk kunnen houden en bleef de omzet stabiel. Klanten die vanwege corona hun afspraak wilden annuleren, hebben wij aangeboden om hun auto thuis of op het werk op te halen. Een stukje extra service!

Op 23 maart 2020 werd de intelligente lockdown aangekondigd. Direct ondernamen wij actie waarbij het welzijn van onze klanten en medewerkers voorop stond. Wij plakten stickers binnen en buiten op het pand met de spelregels en plaatsten ontsmettingsvloeistof. We gaven klanten een toelichting over hoe wij handelen in contact met klanten, bij inname van de sleutels en hoe wij omgaan met de auto van de klant.

Aangepaste procedure

De procedure vanaf de melding van de schade tot aan het afleveren van de herstelde auto gaat nu als volgt:

  • Bij het eerste contact met de eigenaar van de auto, verwijzen wij naar onze spelregels en vragen wij de handen te ontsmetten. Daarbij houden wij de 1,5 meter afstand in acht. Als er teveel mensen binnen zijn, kan er buiten worden gewacht.
  • Tijdens de intake bij de receptie wordt geattendeerd op het naleven van de regels. Wij streven bij het kopiëren van documenten naar zo min mogelijk contact en wij ontsmetten onze handen.
  • Voor 8.00 uur ’s morgens rijden wij de leenauto naar buiten en ontsmetten we deze van binnen en buiten.
  • Vervolgens nemen wij de sleutels van de klant in ontvangst en overhandigen wij de sleutels van de leenauto. Hierna ontsmetten wij onze handen direct.
  • Als wij beginnen aan de reparatie van de auto, beginnen wij met het ontsmetten van de sleutels, het stuurwiel, de versnellingspook, het dashboard en de handgrepen. Vervolgens voorzien wij deze plekken van een beschermingshoes.
  • Iedere medewerker die tijdens de reparatie aan de auto werkt en de auto moet verplaatsen, ontsmet alle delen van de auto die hij heeft aangeraakt.
  • Wanneer de auto volledig is hersteld, rijdt de chef werkplaats de auto naar buiten en ontsmet hij de auto op alle relevante plekken.
  • De sleutels geven wij, ontsmet en al, af bij de receptie en we bellen de klant.
  • De beschermingshoezen worden uit de leenauto verwijderd en alle onderdelen worden opnieuw ontsmet, inclusief de sleutels.

Voordat het Coronavirus uitbrak gingen wij, bij ASN SchadeCentrum Rotterdam, al zeer zorgvuldig om met de auto van de klant. Nu pakken we dit nog serieuzer aan, wat wel meer tijd kost (ca 60 min) door de extra stappen in het proces van de reparatie. Gelukkig hebben onze opdrachtgevers hier alle begrip voor en hebben zijn ons hiervoor een vergoeding gegeven.

Actueel

Glasschade in een stormachtige herfst

Het is weer herfst. Dat betekent harde wind, regen en hagel. De kans op glasschade aan uw auto is groter. Gelukkig kunt u dit snel en vakkundig laten repareren bij ASN SchadeCentrum Rotterdam.

Doordraaien als autoschadeherstelbedrijf in Corona-tijd

De coronaperiode is voor elk bedrijf een vreemde periode geweest. Ieder bedrijf heeft aanpassingen en veranderingen moeten doorvoeren. Ook wij van ASN SchadeCentrum Rotterdam moesten nieuwe gewoonten aanleren en onze werkzaamheden aanpassen.

De kans op
hagelschade

Kunt u het zich nog herinneren? Hagel zo groot als pingpongballen vorig jaar juli? Hagelschade komt helaas steeds vaker voor. In deze blog leest u hoe u hiermee om kunt gaan.

Adres: Bokelweg 100, 3125 AD Schiedam
Tel: 010 415 4540

Openingstijden:
maandag 08:00–17:30
dinsdag 08:00–17:30
woensdag 08:00–17:30
donderdag 08:00–17:30
vrijdag 08:00–17:30
zaterdag gesloten
zondag gesloten

Vanwege lunchpauze zijn wij niet bereikbaar
van 12:30 uur tot 13:00 uur.

Copyright © ASN AutoschadeCentrum Rotterdam  |  Website: Pencilblocks  |  Webdesign: Pencilpoint - creatief in vorm & inhoud