Deze website maakt gebruik van cookies

Deze website gebruikt cookies. Door gebruik te maken van deze website, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies.

Sluiten

FAQ

Als u te maken krijgt met schade aan uw auto, caravan of camper, komt u voor allerlei praktische vragen te staan. ASN SchadeCentrum Rotterdam heeft de meest voorkomende vragen (en antwoorden) op een rijtje gezet. Staat uw vraag er niet bij? Neem contact op!

Ik heb een klacht over de reparatie. En nu?

Wij streven ernaar al onze klanten maximaal van dienst te zijn, mocht er onverhoopt toch iets niet in orde zijn dan horen we dat graag. Klik hier om uw reactie te geven.Wij nemen dan binnen twee dagen contact met u op. Als we er onverhoopt niet uitkomen, dan kunt u ook nog terecht bij de onafhankelijke FOCWA-ANWB geschillencommissie.

Waarom moet ik mijn eigen risico eerst zelf betalen als het om een verhaalbare schade gaat?

Het woord ‘eigen risico’ zegt het al, dit is een risico voor eigen rekening. Als het om een verhaalbare schade gaat, keert de verzekeringsmaatschappij van de tegenpartij na het verhalen van de autoschade het eigen risico aan u uit.

Hoe is de betaling van autoschadeherstel geregeld?

Alle schadeherstelwerkzaamheden die zijn gedekt kunnen wij rechtstreeks factureren aan uw verzekeringsmaatschappij. U hoeft dan niets voor te schieten. Wat u wel moet betalen is uw eventuele eigen risico en/of BTW. U krijgt altijd een exemplaar van de factuur, ook als u zelf niets hoeft te betalen.

Mijn auto is gerepareerd. Kan ik deze meteen door de wasstraat halen?

Uw auto wordt schoon gewassen aan u afgeleverd. U hoeft dus niet meteen uw auto te wassen.

Zit er garantie op de gerepareerde schade?

Het FOCWA-garantiebewijs staat voor vier jaar garantie op de herstelde schade; bovendoen wordt ook de eventuele fabrieksgarantie volledig overgenomen. En op de nieuwe lak heeft u zelfs 10 jaar garantie. Uniek is daarbij, dat u alleen bij ABS zelfs een extra DubbelCheckgarantie heeft, dat houdt in een gratis garantie-inspectie op het herstel na één jaar.

Kunt u mijn auto eventueel ook halen en brengen?

Jazeker, als het nodig is, kunnen wij uw auto halen en weer bij u afleveren.

Ik wil graag weten wat een reparatie moet kosten. Kan ik zo bij u langs rijden?

Ja. U kunt voor een prijsopgave altijd zónder afspraak bij ons terecht. Let wel op onze openingstijden. ma tot vrij: van 07.30 uur, tot 17.30 uur.

Hoe lang kan de reparatie duren?

Dit is afhankelijk van de schade. Wij geven bij het intakegesprek – als u de auto bij ons aflevert voor reparatie – altijd een indicatie van de reparatietijd. Om u een idee te geven: de gemiddelde reparatie duurt vier dagen. Wij houden u natuurlijk op de hoogte.

Wat kan het Waarborgfonds voor mij betekenen?

U kunt een beroep doen op het Waarborgfonds als de schade aan uw auto door onbekenden is veroorzaakt. Er is dus geen dader bekend. Dan is het mogelijk dat de schade wordt betaald uit het Waarborgfonds. Daarbij gelden enkele voorwaarden:

  • U moet altijd aangifte gedaan hebben bij de politie.
  • Het moet bewezen zijn dat de schade aan uw auto door een ander motorvoertuig is veroorzaakt.
  • U moet getuigenverklaringen kunnen overleggen.
Mijn auto is total loss, wat betekent dit?

Dat kan twee dingen betekenen:

  • De auto is onherstelbaar beschadigd. Dit wordt ‘technisch total loss’ genoemd.
  • Het herstel kost meer dan de dagwaarde die de auto had vóór de aanrijding. Stel die dagwaarde was 3000 euro. De zogenaamde restanten – de auto mét schade – is 500 euro waard. Als het herstel daarvan meer dan 2500 kost, spreekt men van ‘economisch total loss’.

Overigens kunnen wij in dat geval een aangepast schadeherstelplan voor u opstellen, waardoor het toch mogelijk is om uw auto technisch verantwoord te herstellen, binnen de kosten. Bel ons gerust voor een vrijblijvend advies.

Hoe moet ik mijn schade verhalen?

Afhankelijk van uw verzekering en de schuldvraag kunt u de schade verhalen bij de verzekering. Als u ons vertelt hoe de schade is ontstaan, kunnen wij u adviseren.

Wat moet ik meenemen voor het intakegesprek?

Uw auto, het kentekenbewijs deel 1 en 2 en de groene kaart.

Wat is een intakegesprek?

Een intakegesprek, wil zeggen, dat u vooraf even bij ons langs komt om de gang van zaken rond het schadeherstel te bespreken. Wij kunnen dan in overleg diverse gegevens noteren, wat betreft de schade, de verzekering, en andere noodzakelijke (auto)gegevens. We spreken dan ook meteen met u af wanneer uw auto gerepareerd zal worden (en wanneer u hem kunt brengen).

Hoe meld ik autoschade?

Heel eenvoudig. Dat kan per e-mail. Per telefoon, of u komt even langs als de auto nog rijdt, dan kunnen we meteen een kostenindicatie geven. Zo nodig regelen wij dan verder alles voor u.

Ik heb schade en kan mijn auto niet missen. Heeft u een oplossing?

Ja, wij bieden een oplossing, want bij ons krijgt u passend vervangend vervoer, daar kunt u mee rijden tot uw eigen auto weer hersteld is.

Actueel

Uw velgen weer als nieuw!

Uw velgen zijn de ‘finishing touch’ van uw auto en kunnen de auto net dat beetje extra geven. Zijn uw velgen beschadigd, dan kunt u dit door onze specialisten laten repareren. In dit blog vertellen wij u alles over velgenreparatie, onze service en de kosten.

Glasschade in een stormachtige herfst

Het is weer herfst. Dat betekent harde wind, regen en hagel. De kans op glasschade aan uw auto is groter. Gelukkig kunt u dit snel en vakkundig laten repareren bij ASN SchadeCentrum Rotterdam.

Adres: Bokelweg 100, 3125 AD Schiedam
Tel: 010 415 4540

Openingstijden:
maandag 08:00–17:30
dinsdag 08:00–17:30
woensdag 08:00–17:30
donderdag 08:00–17:30
vrijdag 08:00–17:30
zaterdag gesloten
zondag gesloten

Vanwege lunchpauze zijn wij niet bereikbaar
van 12:30 uur tot 13:00 uur.

Copyright © ASN AutoschadeCentrum Rotterdam  |  Website: Pencilblocks  |  Webdesign: Pencilpoint - creatief in vorm & inhoud